Daniel Kedzierski

Daniel haalt de productie van elektrische wagentjes in Genk aan. De assemblage is het meest uitdagende aan het proces, door de technologische complexiteit en manuele precisie ervan. Dit project vloeit voort uit een leasingmaatschappij van elektrische golfkarretjes. Er was toen nog geen netwerk van constructeurs in België. Stevigheid, aftersales ter plaatse en een aftersale netwerk waren toen wel de punten die verder ontwikkeld moesten worden. Op basis van deze doelstellingen werd door meerdere partijen een chassis ontwikkeld en getest. Het gewest stelde toen subsidies ter beschikking voor de uitwerking van zes wagens, waarvan er één getest werd in Genk voor transport van materialen, afval en groen, dit onder een leasingmodel. Het spoorpark vormt de ideale testomgeving voor zulke wagens. Het park heeft de ideale afmetingen voor de wagens. De ontwikkeling van een demowagen voor in het park en als proef in de Texaswijk zou hierdoor ook een goed initiatief zijn. De wagentjes zouden daarbovenop ook ingezet kunnen worden voor de levering van voedsel. Tenslotte kunnen de wagens ook recreatief ingezet worden op momenten dat ze niet in gebruik zijn voor de diensten van de stad.