Hugo Colson - Bewoner Koolmijnlaan

Een aangename, groene Koolmijnlaan die niet uitnodigt tot snel rijden Hugo is een actieve bewoner van de Koolmijnlaan. Hij woont er al een tiental jaar en haalt aan dat er wel wat geluidsoverlast op de baan is ten gevolge van de auto’s die er rijden. Zelf rijdt hij vooral met de fiets rond, het gebruik van de auto beperkt hij liefst zo veel mogelijk. Hij stelt dat men zich over het algemeen wel houdt aan de maximumsnelheid van 50km/h, maar er zijn altijd mensen die deze overtreden en daardoor de hele boel verzieken. Hij pleit voor een heel leefbare Koolmijnlaan, met veel groen, beplanting en bankjes langs de weg, met volwaardige integratie van de handelszaken op de baan. De gezelligheid nodigt niet uit om snel te rijden. Hugo heeft veel positiefs te melden over de aanzet van het toekomstbeeld van de Koolmijnlaan. Hij wil meer leven op de Koolmijnlaan. Daarom stelt hij dat de parking aan De Vloot na de sluitingsuren inzetten voor recreatieve doeleinden een fantastisch idee is. Hij vindt het wel belangrijk dat de winkels die er nu zijn er blijven. Een troef van de Koolmijnlaan is dat de meest belangrijke functies in de omgeving zijn en je nooit ver moet gaan. Ook de pleinfunctie voor de handelszaken vindt Hugo geweldig. Dit aankleden met beplanting en terrassen maakt van de Koolmijnlaan een aangename en groene laan. Het eenrichtingsverkeer in een gedeelte van de Koolmijnlaan vindt hij maar niets. Het zal de verbinding met de Grote Baan alleen maar doen afnemen en de Koolmijnlaan bereiken wordt moeilijker. Ook het weghalen van de parkeerstroken wekt gemengde ideeën op. Het moet om de Koolmijnlaan fietsvriendelijker te maken, maar het haalt wel heel wat parkeermogelijkheden weg. Er is op dit moment ook al een parkeerprobleem voor velen, wat door het wegnemen van de parkeerstroken alleen maar erger zal worden. Hij zegt wel dat vele woningen en appartementen parking hebben op hun perceel, dus dat mensen het parkeren gewoon beter moeten regelen voor zichzelf. Hij vreest ook dat het fietspad aan één kant van de baan voor problemen kan zorgen. Dubbele fietspaden vindt hij sowieso problematisch, omdat chauffeurs niet altijd rekening houden met fietsers die langs twee kanten komen. Als er een dubbel fietspad moet komen, ziet hij dit aan de andere kant van de Koolmijnlaan, omdat er dan minder conflict is met de chauffeurs die van de Acaciastraat en Springstraat komen. Voor de kerk in Meulenberg ziet hij een muzikale activiteit zeker als een aangename nieuwe invulling. Hij is zelf muzikant en betreurd dat er maar weinig ruimte is om te repeteren. Hij ziet de kerk wel als locatie waar repetitieruimtes geïntegreerd kunnen worden, zowel voor individuele muzikanten als voor een koor. Ook optredens zouden er kunnen doorgaan.